Tuesday, December 21, 2010

menatap cermin diri


perjalanku masih jauh....
hidup ku semakin singkat....
aq tidak tahu apa yang akan berlaku esok hari...
kamu tahu?awak?...samalah kita semua....
tiada seorangpun yang tahu diantara kita yang tahu apa yang akan berlaku esok hari
saya nak tanya kamu....jawab ya...kemarin apa yang berlaku dalam hidupmu?
apa yang telah kamu lakukan kemarin?....awak pula macam mana?
ishhh...jangan beritahu saya apa yang kamu lakukan....tanya diri kita...
erm.....hari ini pula macam mana wahai sahabat..?....owh yea saya terlupa pula....
nak ka saya beritahu awak?....jangan sahabat.....tanya diri kita awak cakap tadi....
huhuhuhu....betul la tu...cuba tanya diri kita.....
pelekkan....kamu pernah terfikir tidak benda ni....yang say tahu ialah hanyalah mengharungi liku-liku hidup....bangun pagi...pas tu malam tido....ermm...
pernah tidak kamu terfikir dunia ni sementara...awak?....macam mna dangan kamu sahabat?
ehh tanya saya pula...erm...hakikatnya saya sering alpa dengan kehidupan dunia...lalai dengan maksiat...hiburan....besalah anak muda kan...itulah ungkapan remaja macam aq sekarang ini...
erm...betul tu sahabat...saya ada soalan untuk kamu ni jawab ek...awak juga....kamu rasa kita ni sempat tua ka?

0 comments: