Wednesday, January 5, 2011

PEMERGIAN MU

2010 masihi telah melabuhkan tirai
tanpa di sedari ianya pergi begitu sahaja
ingin aku manahannya supaya jangan pergi dahulu
tapi apakan daya,aku tidak mampu berbuat demikian
dan agak mustahil bagi diri ku yang bergelar seoarang hamba ALLAH di muka bumi ini

telahku katakan padanya
banyak benda lagi aku belum selesaikan
banyak benda lagi yang aku belum laksanakan
janganlah pergi dahulu
tapi aku tidak mampu
ia pergi tanpa menoleh sedikit pun ke arahku

mungkin ini silapku
aku telah abaikanmu dan tidak menghiraukan kedatangan mu
tapi aku telah cuba untuk memenuhinya
walaupun tidak semua yang ku buat

2011
engkau baru dalam hidupku
suka aku peringatkan diri ku
sentiasalah muhasabah diri
kuatkanlah azam barumu
ambillah kesilapan itu sebagai kekuatan untuk mu berdiri semula
hargailah ia

kini ku mengorak langkah mencari inspirasi
bukan sekadar ilusi
untuk menjadi INSAN yang disayangi





0 comments: