Saturday, April 30, 2011

Keinsafan Terakhir

Keinsafan Terakhir







Ya Allah, Wahai Zat Yang Maha Agung Kemuliaannya dan sentiasa Memiliki Ketinggian. Jika Kau menghendaki, maka dengan sekelip mata pun Kau boleh mendatangkan taufan yang mana lautan pun malu melihatnya. Dan jika Kau menghendaki, seluruh makhluk ini kau boleh tempatkan dalam tempat yang sebesar zarah dengan ucapan "Kun!". Sesuatu yang tiada, Dikau boleh wujudkan. BagiMu tiada suatupun pekerjaan yang sukar.

Ya Allah, bersihkan dan hapuskanlah kekotoran zahir dan batin kami dengan kesempurnaan KeampunanMu dan lautan KemaafanMu. Kurniakanlah kepada kami dengan pakaian zuhud dan takwa, mengkhidmati makhluk dan menuruti sunnah dengan bersih dan nyata. Jadikanlah maksud kehidupan kami untuk meninggikan dan mengharumkan Agama Muhammad SAW. Jadikanlah kami sebagai Mentari Ilmu dan Kau jadikanlah amalan kebaikan kami sempurna menjadi sumber hidayat. Dan orang-orang yang bertakwa juga akan memilih jalan amalan Soleh dgn sinar kecemerlangannya... dan jadikanlah kami seumpama Mata Air yang mengairi Taman Islam di musim gugur sehingga ke Hari Kiamat.

Ya Allah, kurniakanlah kami dengan kecintaan terhadap Iman dan hiaskanlah ianya di dalam hati kami. Campakkanlah rasa takut dalam hati kami terhadap kekufuran, dosa dan derhaka. Dan jadikanlah kami orang-orang yang memperolehi Hidayat dan hamba-hamba yang bersyukur supaya ketika wak2 kami mati dan di dalam kubur dan di Hari Kiamat nanti kami bersuka cita dan gembira & Jannatul Firdaus menjadi tempat kami.

Ya Allah, daku bersyukur kerana Dikau sentiasa melindungi diriku dan terus mendidikku agar selalu memohon dan merayu kepadamu. Hindarilah kami dari api neraka yang panasnya tiada tertahan lagi dari panasnya matahari. Sesungguhnya tiadalah kekuatan kami untuk mengatasi api neraka. Maka berikanlah kami Taufik untuk bertaubat dan ampunkanlah dosa-dosaku kerana sesungguhnya Dikau adalah Pengampun segala dosa.

Dalam Kita Melangkah

Terkadang diuji dengan Ujian

Yang terasa berat

Hingga kita terduduk

dan menangis... Peritnya terasa

Tapi ketahuilah dan renungilah

Kembali ke dalam diri kerana

Mungkin Air Mata tika itu hadir

Kerana Allah s.w.t mahu

Kita Menjahit Kembali

Sejadah Iman

Yang kian terkoyak

Lantaran ada langkah-langkah

Yang tersasar dari keikhlasan...






0 comments: